Homepagina
Inloggen
Archief
Modellen
Wallpapers
Downloads
Contact
Historie
Lakkleuren
Fabrieken
Dealer-lijst
Ingestuurde foto's
Terugroep-acties
Voorwaarden
Privacy
Inloggen Registreren
Daciamodellen

Terugroepacties

Wereldwijd worden er door de verschillende autofabrikanten miljoenen auto's gemaakt. Bij deze aantallen is het onmogelijk alles foutloos te produceren. Soms zijn er foutjes die weinig tot geen gevaar opleveren. Bij een volgende onderhoudsbeurt of APK-keuring wordt het foutje opgelost door de dealer.

Soms zijn er echter ook grotere fouten die gemaakt worden. Een fabrikant maakt hier dan melding van en gaat auto's terugroepen. Ook Dacia en Renault ontkomen hier niet aan. De meldingen die door Dacia worden gedaan komen bij de RDW terecht. Daar kan een ieder de terugroep-acties raadplegen.


OTS 0CQN



MGP180188


17-04-2018


Renault Nederland N.V.


Dacia Duster


Door een fout in de stroomregelunit van de trekhaakbekabeling kan de stroomvoorziening naar de trekhaak geheel of gedeeltelijk uitvallen.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


De verlichting van de aanhangwagen kan gedeeltelijk of geheel uitvallen.

OTS 0CU6



MGP180151


23-03-2018


Renault Nederland N.V.


Dacia Logan II, Dacia Sandero II


De linker en/of rechter voorwielnaaf is mogelijk onjuist geproduceerd. Als gevolg daarvan kan de wielnaaf scheuren of breken.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Het linker en/of rechter voorwiel kan losraken. Als gevolg daarvan kan de bestuurder de controle over het voertuig verliezen.

OTS 0CM7



MGP170486


26-09-2017


Renault Nederland N.V.


Dacia Duster


De schakeling van het claxonsysteem is niet geschikt voor een stroomsterkte van 8 Ampere.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Er kan een te hoge temperatuur en mogelijke rookvorming ontstaan bij schakelaar en bedrading van de claxon in het stuurwiel. Hierdoor kan de claxon weigeren en een storing ontstaan in de bestuurdersairbag.

OTS 0CFL



MGP170191


31-03-2017


Renault Nederland N.V.


Dacia Dokker


Een van de twee sloten en de slotvanger van schuifdeuren kunnen ontbreken.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Bij een aanrijding kunnen de schuifdeuren open gaan.

OTS 0CG9



MGP170192


31-03-2017


Renault Nederland N.V.


Dacia Dokker


De achterste slotplaat van de schuifdeuren is mogelijk met verkeerde bouten vastgezet. Hierdoor kunnen de slotplaten losraken.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Bij een aanrijding kunnen de schuifdeuren open gaan.

OTS 0CGH



MGP170017


31-03-2017


Renault Nederland N.V.


Dacia Logan II, Dacia Sandero II


De remtang rechtsvoor is mogelijk van een onjuist materiaal gemaakt. Hierdoor is de remtang onvoldoende sterk en zou kunnen breken.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


De remwerking kan tijdens een noodstop afnemen.

OTS 0CDQ



MGP160513


22-12-2016


Renault Nederland N.V.


Dacia Logan MCV II, Dacia Sandero II


Bepaalde series van de bestuurdersairbag zijn foutief geproduceerd, waardoor de juiste werking bij activering van de bestuurdersairbag niet kan worden gegarandeerd.


Verhoogde kans op letsel bij een ongeval


Mogelijk niet in werking treden van de bestuurdersairbag in het geval van een aanrijding.

OTS 0CCK



MGP160290


21-07-2016


Renault Nederland N.V.


Dacia Dokker, Dacia Lodgy


Er is vervuiling in de ABS-ESP-unit.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Mogelijk niet goed functioneren van het antiblokkeersysteem (ABS) en/of het stabiliteitscontrolesysteem (ESP).

OTS 0C4P



MGP160038


09-02-2016


Renault Nederland N.V.


Dacia Duster 4X2


De achterveren zijn gefabriceerd met onjuiste veereigenschappen.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


De achterveren kunnen door trillingen gaan schuiven en van het voertuig loskomen tijdens het rijden over oneffenheden in de weg. De bestuurder kan ook een afwijkend geluid van de achterveren waarnemen.

OTS 0C7T



MGP160009


25-01-2016


Renault Nederland N.V.


Dacia Dokker, Dacia Lodgy, Dacia Sandero, Dacia Logan MCV


De spoorstangen zijn niet van een juiste metaalsoort gefabriceerd. Hierdoor zijn de spoorstangen te zwak en kunnen breken.


Een (verkeers)ongeval met letselschade


Indien de spoorstang breekt is het voertuig niet meer bestuurbaar, en zal de bestuurder geen controle meer over het voertuig hebben.

OTS 0BVE



MGP140116


21-05-2014


Renault Nederland N.V.


Dacia Dokker, Dacia Lodgy


De verankeringspennen van de rugleuning van de achterbank zijn mogelijk met een onvoldoende moment vastgezet.


Verhoogde kans op letsel bij een ongeval


Losraken van de verankeringspennen. Hierdoor blijft de rugleuning niet gefixeerd met als gevolg dat de rugleuning naar voren kan klappen in geval van een aanrijding, vertraging van het voertuig of door het gewicht van de bagage in de kofferruimte. Als gevolg hiervan ontstaat verminderde steun en bescherming van de passagiers.