menu
arrow_back
home
Homepagina
person
Inloggen
restore
Archief
directions_car
Modellen
burst_mode
Wallpapers
file_download
Downloads
mail
Contact
access_time
Historie
palette
Lakkleuren
location_city
Fabrieken
playlist_add_check
Dealer-lijst
photo_filter
Ingestuurde foto's
sync_problem
Terugroep-acties
assignment
Voorwaarden
lock
Privacy
Daciamodellen

Dacia virus; al 10 jaar onder invloed

event
03-03-2017
account_circle
Richard
folder
Overig
forum
0

We schrijven 3 maart 2007.

Het Dacia virusNa anderhalf jaar zonder eigen auto de knoop doorgehakt. Er waren 18 maanden aan voorbereidingen aan vooraf gegaan. Vele proefritten met diverse auto's van vele merken in verschillende uitvoeringen.

Ooit begonnen met een rode Toyota Corolla 1.3 DX, daarna een groene Nissan Stanza, een blauwe Nissan Bleuebird 2.0 SLX handgeschakeld en een bruine Nissan Bluebird 2.0 SLX automaat werd het tijd voor een andere auto omdat de laatstgenoemde het begaf op een leeftijd van 17 jaar.

Aangezien ik altijd gebruikte auto's heb gekocht waaraan ik vaak mocht (moest) sleutelen werd het eens tijd voor een nieuwe auto. In de media destijds kwam ik een afbeelding tegen van de Dacia Logan MCV. Het was nog even wachten op de officiële introductie maar dat leek me wel wat. Na twee proefritten heb ik besloten de MCV te kopen.

Ook toen was er al een wachtlijst. Het koopcontract heb ik getekend op 3 maart 2007; de auto ophalen kon ik op 25 augustus 2007!

Het Dacia virusIn de wachttijd tussen koopcontract en levering ben ik begonnen destijds met een engelstalige website. Een paar eenvoudige pagina's. Dat is uitgegroeid tot de huidige site.

In de jaren na de levering van de auto is er veel aan toegevoegd. Vrijwel het meeste ervan is hier op de site terug te vinden.

Zomaar even een greep uit de aanpassingen:

  • ventilatieroosters vervangen
  • deurhandgrepen vervangen
  • 2din radio ingebouwd
  • handgreep verlichting
  • dakvak plaatsen
  • andere binnenverlichting
  • trekhaak plaatsen
  • parkeersensoren voor
  • parkeersensoren achter
  • rubber matten
  • waarschuwingslampjes in de deuren
  • follow me home verlichting
  • one touch schakelaars voor de electrische ramen
  • lichtsensor geplaatst
  • chromen strippen op diverse plekken aangebracht
  • led-dagrijverlichting
  • gaas achter de bumper
  • chiptuning
  • grotere speakers geplaatst
  • lichtmetalen velgen

Hoewel de nieuwe auto er dus onder andere is gekomen om minder te gaan sleutelen is het tegendeel waar gebleken. Het is een geliefd sleutelobject gebleken! En hoewel het wel eens kriebelde om een nieuwe Dacia te kopen, bijvoorbeeld de Duster of de Lodgy, mag de MCV nog een tijdje in de familie blijven. Hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten; het onderhoud is erg beperkt gebleven en de kosten dus ook. Geen vreemde storingen gehad of dure reparaties.

Dacia virus

Vanaf 2007 is Dacia enorm gegroeid. In de meeste landen ontstonden vele clubs en websites. Nu, 10 jaar later, is een behoorlijk deel daarvan niet meer actief. Diverse clubs zijn opgeheven, verschillende websites worden niet meer bijgewerkt of zijn weg. Zo niet hier. Daciamodellen is best wel een constante factor gebleven in de afgelopen jaren. En het einde van het Dacia virus is nog niet in zicht. Met regelmaat worden en artikelen geplaatst en zijn er bezoekers die reageren op artikelen. Er is ook een samenwerking met de Dacia Club Nederland; de artikelen die hier op de site verschijnen worden op de clubsite ook geplaatst, in het kort.



Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Er zijn nog geen reacties

arrow_upward