Dacia Duster

Succesvol zakendoen met de Lodgy

09-11-2016
RichardMCV
Dacia Lodgy
0

Zakendoen

AfbeeldingMet de Lodgy heeft Dacia een veelzijdige auto op de weg gezet. ruim, en plaats voor 7 personen. En met de produktie van zowel de Lodgy, Sandero als de Dokker in Tangier, Marokko, is Dacia (Renault) een grote werkgever geworden. Reden voor de Marokkaanse regering om te gaan zakendoen met Dacia (Renault). Ook in Marokko wordt tegenwoordig aan het milieu gedacht. De Mercedes 240 Diesel is daar een populaire auto. Probleem is echter dat er zo'n 45.000 van deze auto rondrijden als taxi. Het aantal alleen is niet het probleem, wel dat bijna elke auto van deze 45.000 ouder is dan 30 jaar. Dit betekend gebruik maken van oudere techniek (wel makkelijk te repareren) waardoor de motoren erg vervuilend zijn naar huidige maatstaven.

Er is dus besloten om subsidies te geven aan de taxichauffeurs die hun oude, vervuilende diesel inruilen voor een gloednieuwe Lodgy. De subsidie bedraagt ongeveer 80.000 Dirham. Dit is te vergelijken met zo'n 7.500 euro.

Waarom Lodgy

Nou, dat is makkelijk te verklaren. Ruim 45.000 auto's x veel minder uitstoot is een flinke winst voor het milieu. Dit kan ook met andere auto's, zul je dan zeggen. Dat klopt. Alleen Dacia (Renault) heeft al meer dan 5000 banen opgeleverd voor zowel laag geschoold personeel alsook hoogopgeleid personeel. Het marktaandeel van Dacia (Renault) is nu al ruim 39% en op deze wijze zal dat alleen maar toenemen. En met het toenemen van het aandeel zal ook het aantal werknemers toenemen. Gevolg: minder werklozen.


Je moet Inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Er zijn geen reacties geplaatst op dit artikel.