menu
arrow_back
home
Homepagina
person
Inloggen
restore
Archief
directions_car
Modellen
burst_mode
Wallpapers
file_download
Downloads
mail
Contact
access_time
Historie
palette
Lakkleuren
location_city
Fabrieken
playlist_add_check
Dealer-lijst
photo_filter
Ingestuurde foto's
sync_problem
Terugroep-acties
assignment
Voorwaarden
lock
Privacy
Inloggen Registreren
Daciamodellen

Geneve 2013: de nieuwe Logan MCV

event
10-03-2013
account_circle
Richard
folder
Evenement
forum
0

Logan MCV in Geneve Dit jaar zat het er helaas niet in om zelf af te reizen naar de Autosalon van Genéve, zoals eerder wel het geval was. Het nieuws verspreid zich echter op vele manieren en dus komt het ook hier terecht.

Zoals je in het vorige artikel al hebt kunnen lezen heeft Dacia een nieuwe versie van de MCV uitgebracht. Er werd al druk gespeculeerd over de naam van deze versie en gezien het front zou de naam Sandero Break wel toepasselijk zijn. Hoewel, de nieuwe sedan heeft dit front ook waarmee er nu dus 3 modellen zijn met dit nieuwe familie-front.

In het Pers-dossier dat uitgegeven is werd niet gesproken over de maximale inhoud van de laadruimte. Naar nu bekend is geworden zou dit 1500 liter bedragen. Hoewel dit zeker niet weinig is, is dit toch fors minder dan de eerste uitgave van de MCV. Hier bedroeg het namelijk 2350 liter.

De MCV is hier in Nederland in 2007 uitgebracht en heeft nog een flinke facelift ondergaan in 2009. Volgens Dacia Frankrijk zal ook deze nieuwe versie weer gunstig geprijsd zijn (Dacia Frankrijk kent blijkbaar de Nederlandse overheid nog niet). In Duitsland bijvoorbeeld is de verwachting dat de prijs van de basisvariant net onder de 8.000,- euro blijft! Dit gaan we hier in Nederland natuurlijk niet halen met de huidige belastingregels.

Wel is zichtbaar dat Dacia werk gemaakt heeft van de auto. Dat begon al met de introductie van het nieuwe familie-front. Het interieur is ook flink onderhanden genomen en er is voor 16 liter aan overige opbergruimte aanwezig. In Duitsland wordt de auto hoogstwaarschijnlijk al vanaf het basismodel geleverd met snelheidsregelaar en parkeersensoren. 4 plofzakken, ESP, ABS en remassistent zijn ook al vanaf de basisversie aanwezig.

Voor de motorisering zijn verschillende mogelijkheden. Niet elke versie echter zal hier in Nederland geleverd gaan worden (weer dankzij de overheid). de benzinemotor komt er in een 1.2 liter, 75 PK variant (ook mogelijk op LPG) of de drie-clinder TCe90 (verbruik ongeveer 5 liter op 100km). Er komt ook een dieselvariant die wel al uit andere modellen kennen, namelijk de 1,5 liter met 90pk en 220 Nm trekkracht (verbruik ongeveer 3,8 liter op 100km).



Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Er zijn nog geen reacties

arrow_upward