menu
arrow_back
home
Homepagina
person
Inloggen
restore
Archief
directions_car
Modellen
burst_mode
Wallpapers
file_download
Downloads
mail
Contact
access_time
Historie
palette
Lakkleuren
location_city
Fabrieken
playlist_add_check
Dealer-lijst
photo_filter
Ingestuurde foto's
sync_problem
Terugroep-acties
assignment
Voorwaarden
lock
Privacy
Daciamodellen

Dacia Dokker is van alle markten thuis

event
05-09-2012
account_circle
Richard
folder
Dacia Dokker
forum
0

Als je de website van Dacia.nl met regelmaat bekeken hebt dan valt op dat er minder modellen op staan. Zo zijn de Logan VAN en de Pickup van het podium verdwenen. De MCV staat op het punt om deze beide versie te volgen. Hiermee komt er feitelijk een eind aan de huidige LOGAN-serie.

Deze serie heeft het een aantal jaren volgehouden. Er zijn natuurlijk wel wat facelifts geweest bij de MCV en de Pickup en de VAN kregen een bumper met het nieuwe logo. De sedan was al vrij snel verdwenen omdat Nederland niet een echt sedan-land is tenzij je in het duurdere segment zit.

Maar met het verdwijnen van de Logan serie is er ruimte gemaakt voor nieuwe modellen. De MCV heeft al een opvolger die we vanaf deze week kunnen bewonderen bij de dealer, namelijk de Lodgy. Maar Dacia zou Dacia niet zijn als er geen waardig (en praktisch) vervolg zou komen op de Logan VAN.

Het vervolg bestaat zelfs uit twee versies. Zo is de Dokker (dat is de naam van de opvolger) leverbaar als vijf persoons versie waarmee hij eigenlijk een directe concurrent van de Kangoo is geworden. Maar ook ondernemend Nederland wordt niet vergeten. Hij komt namelijk ook als bestel-uitvoering beschikbaar. Beide versies hebben ondanks de iets kortere wielbasis ruim meer laadruimte dan de huidige MCV heeft! Hiermee wordt de alom om zijn ruimte geprezen MCV door maar liefst 3 modellen overtroeft in laadruimte! (Ook de Lodgy heeft meer ruimte). En dat is toch best wel een prestatie van formaat.

Op filmpjes via Youtube is deze versie te bewonderen met een scheidingsrek van metaal en gaas; of dit in Nederland ook zo zal zijn betwijfel ik aangezien verruit de meeste bestelauto?s van een vaste scheidingswand moeten worden voorzien.

We zullen echter nog even moeten wachten op deze versies voordat we ze in de showroom kunnen zien staan. Begin 2013 zullen deze beide versies de strijd aangaan met andere bestellers op de Nederlandse markt. De prijs zal conform de filosofie van Dacia "passend" zijn zoals we gewend zijn.

Enkele gegevens van de Dokker:

  • de personenversie kan met neergeklapte achterbank tot 3000 Liter aan bagage laden.
  • de bedrijfs-uitvoering kan zelfs tot 3300 liter (en 750kg) aan bagage herbergen.
  • Leverbaar met schuifdeuren waar bij deze bij de personenversie voorzien zijn van uitzetramen.
  • schuifdeuren zijn zelfs 70 cm breed.


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Er zijn nog geen reacties

arrow_upward