menu
arrow_back
home
Homepagina
person
Inloggen
restore
Archief
directions_car
Modellen
burst_mode
Wallpapers
file_download
Downloads
mail
Contact
access_time
Historie
palette
Lakkleuren
location_city
Fabrieken
playlist_add_check
Dealer-lijst
photo_filter
Ingestuurde foto's
sync_problem
Terugroep-acties
assignment
Voorwaarden
lock
Privacy
Daciamodellen

De echte Volkswagen komt uit Roemenie

event
05-06-2009
account_circle
Richard
folder
Dacia Sandero
forum
0

Als nu de tijd niet rijp is voor een prijs-gunstige auto, wanneer dan wel? De verkoop bij Dacia gaat nog steeds goed, gezien het feit dat men de productie gaat opschroeven. De Sandero staat voor een bodem-vanafprijs in de showroom. Men zou haast twijfel krijgen ?bij die prijzen. Deze kent men van de kleine stads-auto's, niet van auto's van dit formaat. Dacia Sandero - Rouge Passion (B76) Maar als je hem een serieuze kans geeft, dan sta je nog versteld. De Sandero heeft een uiterlijk dat aansluit bij de huidige tijdsgeest. Echter, als uitgangspunt is functionaliteit en ruimte genomen in plaats van een sportief uiterlijk. Hij kijkt gemoedelijk uit zijn "ogen". De tweedelige grille geeft de auto het al bekende uiterlijk. Van binnen is de auto zeer ruim. Plaats voor 5 mensen en geen van hen zit krap. Men heeft zelfs zoveel ruimte, dat men zich in een grotere klasse waant. De stoelen zijn gezien de prijs in orde. Uiteraard kan men geen hoogwaardige stoelen verwachten maar zelfs op lange ritten vallen de stoelen niet op. Dit is natuurlijk positief bedoeld. Het zelfde geldt voor het interieur.

Maar.. De auto voldoet ruimschoots aan de eisen voor een vervoersmiddel.?De schakelaars zijn goed bereikbaar, het materiaal is in orde. Wie geen country-club gevoel nastreeft, heeft aan de Sandero een goede makker. Zeker wanneer men op reis gaat. De Renault-motor heeft zich al lang bewezen. In net onder de 11 seconden wordt de 100 kmh bereikt. Voor normaal gebruik is dit ruimschoots voldoende. De 5-versnellingsbak laat zich licht hanteren. Velen zien het als een minpunt dat de Dacia geen ESP heeft (ook niet optioneel). Maar tijdens normale ritten, zelfs vlotte ritten met wisselende belasting hebben we het totaal niet gemist. Het onderstel blijft komfortabel. ?In snel genomen bochten neigt de Sandero tot onderstuur maar blijft lang controleerbaar. Conclusie: De Sandero komt over als een eerlijke auto. Hij houdt zich aan datgeen wat men verwachten kan van een auto van deze prijsklasse en bied een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding.



Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Er zijn nog geen reacties

arrow_upward